sobota 7. prosince 2013

Zápisky nejen z posilovny 3-12-13 a 5-12-13: Přednáška a výhřez ploténky


Dopisuji zpětně za úterý a čtvrtek, neboť se udála velká změna, o které budu psát v dalším blogu. V úterý jsem měl další přednášku v Hubu, kam dorazilo i pár mých bývalých klientů. Vzpomenu zde Dagmarinku, vždy milou a usměvavou holčinu (viz. naše společná fotka nalevo). Již pár let leze po stěnách a v souvislosti s tím si přivodila i pár ůrazů. Ještě z dob našich společných tréninků pamatuji velmi časté problémy s předloktím. Nyní byla po zranění chodidla. Prohmatal jsem ji obě a doporučil protahování svalů plosek a i jejich automasáž, neboť je má vypnuté jako struny na kytaře. Čtvrtek byl zajímavý tím, že jsem navštívil novou klientku přímo u ní doma (jakoby navazovala na téma mojí přednášky z Hubu v praxi). Souhlasil jsem s její návštěvou proto, že má doma malá dvojčátka a bohužel i výhřez bederní ploténky. Celé těhotenství prožila v bolestech beder a zároveň nemohla nikterak významě tlumit tuto bolest medikamenty. Klobouk dolu, co vše musela vytrpět. Nyní je v léčebném procesu odborníků, ale je si vědoma, že potřebuje zejména cvičit, aby mohla vůbec fungovat a starat se o svá miminka. Tak jsme spolu provedly testování důležitých svalů, kontrolu stereotypu v sedu a ve stoje a vyzkoušeli asi 8 cviků, které jí dělali dobře na uvolňování oblasti pánve a beder. Největší problém u ní vidím v povislých a ochablých hýžďových a břišních svalech. Zároveň jsem u ní zaznamenal zvláštní jev, kdy má zvětšenou lordozu na přehodu bederní a hrudní páteře, dále celkově nízký svalový tonus, hypermobilitu, a tudíž je i celý skelet zejména v oblasti beder a pánve jakoby sesedlý dolů. Byla velmi ukázněná a disciplinovaná. Po delší době jsem zase viděl člověka, který se s bolestí ve tváři pracně přetáčí v lehu a obtížně vstává ze země. Moc držím palce, ať je jí brzy lépe...

Žádné komentáře:

Okomentovat