sobota 14. prosince 2013

Zápisky nejen z posilovny 14-12-2013: Vánoční seminář

Líc vstupenky
Rub vstupenky
Včera jsem se zůčastnil celodenního semináře v Areně Sparta Podvinný Mlýn na Praze 9, na kterém bylo celkem asi 1800 lidí. Byla to tak veliká akce, že jsem zpočátku byl na rozpacích a ani v průběhu semináře jsem z nich nevyšel. Takovéto množství lidí potkávám jen na závodech společnost RunCzech (na pražských bězích jich je i o pár tisíc více:-), ale tam se ze startovního koridoru posléze dav rozptýlí po celé trase závodu. Tady byla obrovská koncentrace pozitivních lidí na jednom místě. A oč tu vlastně šlo? Shrnuto to do krátké větičky. Byznys, přátelství, dojemné příběhy a charita. Všichni zde byli zapojeni do byznysu s firmou Amway kromě pár lidí, kteří zde byli poprvé stejně jako já. Dostal jsem pozvání od svého dodavatele doplňků stravy Nutrilite a zároveň kamaráda Honzy (o funkčnosti rostlinného proteinu jsem psal již v blogu 8-11-2013). Byl jsem zvědavý, kam se to celé posunulo, neboť jsem na přelomu let 1995/1996 rovněž spolupracoval s firmou Amway a to v době, kdy byla u nás ještě v plenkách. Nyní má na našem trhu okolo pětseti produktů včetně levného volání a internetu, nižších cen za plyn a elektřinu a výhod s tankováním plynoucích přes karty CCS. Ale to celé by bylo na dlouhé vyprávění a zároveň se necítím být k tomu fondovanou osobou. Co je ale podstatné, je atmosféra celého tohoto dění a byznysu, kdy si lidé navzájem pomáhají a podporují se, chválí se a motivují. Zároveň každý umí něco jiného více a něčeho méně než ten druhý a společně se tak doplňují a tvoří tak silnou funkční skupinu, která navíc oplývá vždy dobrou náladou. Bylo mi tam moc fajn a pocity byly velmi příjemné. Vzpomenu teď slova hlavního speakra Boba Duane z Texasu, který vyprávěl svůj příběh o tom, jak začal s tímto byznysem. „Byl jsem mladý, hloupý a chudý, ale zároveň jsem byl zapálený, vytrvalý a uměl jsem snít o svých přáních.“ A i tady se mi potvrzuje moudro z knihy „Začněte s Proč“ od Simona Sinka, který má ve své knize zásadní myšlenku, že vše co děláme, ať už byznys či cokoliv jiného v životě, musíme začít otázkou Proč to vlastně děláme. Pak teprve můžeme vymýšlet Jak to dělat a Co dělat. Z mého pohledu jsem to nazval „Dávat věcem vyšší smysl“. Spousta firem a lidí to bere obráceně. Vědí Co mají dělat a Jak to mají dělat, ale chybí jim to nejdůležitější, Proč. Co si o tom myslíte Vy?

V podstatě jsem si tu teď připravil půdu pro poslední poznatek z tohoto semináře. Ať už děláme v životě cokoliv a vydělávámě jakoukoliv mzdu či máme jakkoliv vysoký příjem, měli bysme myslet i na lidi a zejména děti, které potřebují pomoc, naší pomoc. Nemůžeme spasit svět, ale můžeme alespoň trochu zmírnit dopady na slabší jedince, kteří nemají tolik štěstí jako my. Na semináři jsme zhlédli videa dětí ze tří českých a slovenských dětských domovů, které nemají svou rodinu a dětí z afriky, které i v dnešní době hladovějí. Bylo to velmi dojemné a v aréně panovalo hrobové ticho. Každoročně se na tomto Vánočním semináři uskuteční sbírka peněz a produktů, která putuje k těmto dětem. Letos se za celé odpoledne a večer vybralo něco přes 1,3 mil. Kč! A to je to o čem jsem psal výše, to je to Proč, mými slovy Dávat věcem vyšší smysl...

Žádné komentáře:

Okomentovat