sobota 30. listopadu 2013

Zápisky z posilovny 29-11-2013: Nová Dacia Duster v terénu

Dacia Duster versus Volvo XC60

Výhled z Dusteru
Duster v plné kráse
Mám jednu skvělou klientku, která vlastní autosalon Renault-Dacia v Říčanech, od níž jsem si letos pořídil nové autíčko Dacia Logan. Jsem s ním nadmíru spokojen a po přechodu z mé stařičké ale dobré Felicie to je velký rozdíl v komfortu, jízdních vlastnostech ale zejména ve větším pocitu bezpečí. Jelikož přišel na trh větší a terénnější sourozenec Loganu nový model Dacia Duster, byl jsem pozván na jeho první testovací jízdu na terénní dráze v Hummer centru. A protože jsem měl před tím ve fitku jednoho pohodového klienta Josefa, vzal jsem ho s sebou, respektive on vzal mě, neboť jsme jeli  jeho Volvem. Poobědvali jsme nejprve formou bufetu, vyslechli a zhlédli přednášku o značce Dacia v českém, evropském, ale i celosvětovém měřítku. Je to v současnosti nejvíce rostoucí automobilka. Myslím si, že je to zejména tvárností této firmy, která umí rychle reagovat na dnešní požadavky trhu, kdy je kladen důraz zejména na cenu, funkčnost ale i na odpovídající kvalitu, která je už v současnosti standardem. A to se právě Dacii daří. Předchozí a tedy i první model Duster byl natolik designově povedený, že nebylo zapotřebí nějak zásadně měnit jeho nový design. Na první pohled se změnila jen čelní maska a světlomety. Co opravdu ale chválím je snížení hlučnosti v kabině o 50%, o čemž jsme se s Josefem přesvědčili. Dalo nám totiž párkrát práci zjistit, že nám motor „chcíp“, zjistili jsme to až v momentě, když se vozidlo úplně zastavilo. Duster se dá pořídit ve třech motorových verzích, a to ve dvou benzínových s motory 1,2 TCe 92 kW/125 k (přeplňovaný) a 1,6 16V 77 kW/105 k (atmosférický) a v jedné dieselové verzi s motorem 1,5 dCi 80 kW/109 k. Kupující se pak může rozhodovat mezi čtyřkolkou a klasickým pohonem předních kol. Určitě bych doporučoval čtyřkolku s dieselovým motorem, pokud opravdu toužíte po jízdě v náročném terénu. Josef si jen posteskl, že není verze v automatu. Snad někdy v budoucnu se objeví, bude-li po ní větší poptávka. Cenové rozpětí, za které je možné si Dustera pořídit, je velmi přívětivé, neboť začíná na necelých 250 tisících Kč a končí na necelých 405 tisících Kč, a to je hranice, kde teprve u konkurence ceny podobných vozů začínají. Prošli jsme instruktáží, jak po terénní dráze jezdit, jaké mít bezpečné rozestupy a na co si dát pozor. A mohli jsme vyrazit na plac. Zabrali jsme bílého Dustera v dieslovém provedením s pohonem všech kol a vyrazili na rallye. Jeli jsme ve vláčku asi deset aut, první byl instruktor, který nás trasou dvakrát vedl a pak jsme si to mohli zkoušet sami. Byli jsme třetí auto v pořadí. Josef přenechal první jízdu mě. Měli jsme asi oba stejné pocity, něco mezi vzrušením a strachem. Dosud jsme ani jeden nic podobného neabsolvovali. Interiér Dusteru je velmi podobný tomu z mého Loganu, a tak jsem byl trochu ve výhodě. Projeli jsme takovým terénem, o němž jsme nejprve pochybovali, že je možné ho tímto autem zdolat. Bylo to překvapující, adrenalinové a emotivní. Fakt super pocit. Doporučuji všem milovníkům volantu. Snad za vše hovoří i čtyři videa ze třinácti pod tímto blogem, které jsem pořídil, když jsem zrovna volant přenechal Josefovi. Zapněte si i zvuk, naše komentáře jsou opravdu pobavující a úsměvné:-) Berte je ale, prosím, s rezervou, jedná se jen o legraci:-)


http://youtu.be/jD3R6SEwvgs


http://youtu.be/rUxz57PYXNo


http://youtu.be/4OJqw83DwMI


http://youtu.be/GCWrPdzec9w

Žádné komentáře:

Okomentovat