čtvrtek 23. ledna 2014

Zápisky nejen z posilovny 23-1-2014: Trenér potřebný

Trenér potřebný, tak zněla hlavička emailu z 18.1.14 od Američanky z Floridy, která měla v plánu zavítat na týden do Prahy. Ale proč o tom vlastně píši? Chci na tomto příkladu ukázat rozdíl v přístupu Američana (tady Američanky) a Čecha. Dawna doslova napsala: "Trenér potřebný v týdnu od 19.1.14 do 26.1.14. Mám zájem cvičit každý den 90 min. počínaje nedělí od 20 h.“ Letadlo jí přilítalo v neděli v 17 h. Další dny pak chtěla cvičit vždy od 10 h. Polohou ji vyhovoval fitness Vagon, neboť je blízko jejího hotelu.

Pokud mi vždy psal nějaký nový klient českého původu, hlavička nejčastěji zněla "Dotaz". Pak následoval popis proč chce začít cvičit, jaké má obtíže a priority cvičení. Zda-li mu mohu pomoci a mám-li volnou kapacitu. Dále následovala info schůzka doplněná o detaily, které by z emailu udělaly povídku a nebo dokonce román. V lepším případě se šlo rovnou cvičit.

Američané jsou tak trochu jako velké děti a teď to nemyslím vůbec špatně. Rychle se nadchnou, nepřemýšlí tolik a rovnou jednají. Po pravdě se mi tento jejich způsob líbí, neboť i já takhle funguji, ale není to snadné s tím žít v Česku.

My Češi více přemýšlíme, než se do něčeho pustíme. Je to zdlouhavější, ale na druhou stranu trvalejší (mám klienta, který se mnou cvičí již 11 let a to dvakrát týdně). Máme ve zvyku vše bedlivě zkoumat zezhora, zezdola, zleva a někdy i zprava. Je to sice únavné, ale praktické, bohužel je vše tak trochu v křeči.

S Dawnou jsem se nakonec nesetkal. Vše bylo moc narychlo. Bohužel jsem ji nemohl uspokojit v jejích navržených časech. V neděli se navíc fitness Vagon zavírá v době, kdy chtěla začínat svůj první pražský trénink. Tak snad někdy příště, Dawno, třeba na Floridě:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat