neděle 2. února 2014

Zápisky nejen z posilovny 2-2-2014: Tři mušketýři na prvním letošním půlmaratonu

Na dnešek jsme měli naplánovaný první tréninkový půlmaraton po pravém břehu Vltavy. Sraz byl jako tradičně v DC Rezidenci, poté jsme popojeli do Modřan k cyklostezce a vyrazili. Sešlo se nás 3 běžci, tedy přesněji řečeno jedna běžkyně a dva běžci. A právě Jana opět udávala tempo našeho běhu, má na běh opravdu talent, škoda jen, že nechce závodit. Roman (dnes poprvé v nových běžeckých botech, které si koupil asi 3 hodiny před startem) a já jsme běželi kousek za ní a počáteční kilometry nebyly vůbec snadné. Bolela mě hlava, ale říkal jsem si, že to dám a nebudu bačkora. Zpočátku jsme toho moc nenamluvili, ale postupně jak jsme se blížili pod Vyšehrad, uslyšeli jsme zvony vyšehradského kostela, které právě odbíjely šestnáctou hodinu. A pak jsme i my trochu ožili a navodili konverzaci. Jak jsme se přibližovali do centra Prahy, postupně přibývali turisti a pletli se nám pod nohama. A to byl moment pro Janu stejně tak jako běh do kopečků, kdy začala zrychlovat a vzdalovat se nám. Největší frmol byl ale na Karlově mostě, kde nebylo hnutí. Přirovnal bych to k zaplněmému tanečnímu sálu, kde se tančí a člověk se musí každému vyhýbat a při běhu spíše obíhat a kličkovat jako zajíc. Z Karlova mostu jsme zamířili zpět na nábřeží směrem na jih do Modřan. Nohy začaly pomalu tuhnout a můj krok začínal váznout. Roman s Janou se mi začali vzdalovat, ale vždy po chvíli mírně zpomalili, abych je mohl dohonit. Závěr asi posledních 5 km už byl pro mě opravdu náročný. Cítil jsem tuhá lýtka s mírnými náznaky křečí, které by se mohly objevit ve velmi brzkém čase. Naposledy jsem běžel půlmaraton loni v září v Ústí nad Labem a to už je pěkná řádka týdnů a i měsíců. Poslední 3 km do cíle už byly díky mě ve stylu indiánského běhu. Výsledný čas tréninkového půlmaraton 2:15 v sychravém únorovém počasí s mírnou nadváhou, v několikavrstvovém oblečení a téměř bez předešlého tréninku se čtyřicítkou za dveřmi nebyl nakonec napoprvé tak špatný. Hlavní ale bylo, že jsme si to užili, udělali něco pro své zdraví a též pro fyzičku:-) Kdo se k nám přidá příště?:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat