pátek 14. února 2014

Zápisky nejen z posilovny 14-2-2014: Každý chce lásku (hledá ji a potřebuje)

Právě si pročítám svůj deník z léta roku 1991, bylo mi sedmnáct let. A to je čas lásky a zamilovanosti, jak by pravil básník. To léto jsem byl platonicky zamilován snad čtyřikrát. Stále jsem hledal někoho, nějakou dívku, se kterou bych mohl trávit volný čas během prázdnin. Když to člověk chce, tak to just nejde. A tak jsem se trápil a toužil střídavě.

Vzpomínal jsem na pár randění, která proběhla ještě před létem. Bylo to krátké, ale krásné. Byla o rok starší a chodila do stejné školy. Bydlela krátce ve stejném městě jako já. Vídali jsme se ve škole na chodobě a poté i ve stejném autobuse, až jsem si jednou přisedl a dal se do řeči. Lucka měla rozvedené rodiče a nyní bydlela u táty. Měla krásné modré oči stejné barvy jako má nebe, když je slunečno. Její špinavě blond vlasy ji sahaly až pod ramena. Párkrát jsme se šli projít do přírody a též abych jí ukázal naše město, které dosud moc neznala. Bylo to fajn, nevinné. Hrozně se mi líbila a já se bál jí to říct. Trávili jsme spolu hodiny a hodiny. Rodiče mi říkali, že se alespoň vyvětrám a nedřepím doma. A měli pravdu. Připadal jsem si jak v ráji. Jednou ležela na louce a já pozoroval její zavřené oči, hebkou tvář a jemné rty. V duchu jsem si přál ji políbit. Odhodlávala jsem se pak k tomu pár minut, až otevřela oči a já se zbaběle stáhl. Pak jsme šli pryč a povídali si a já ji začal naznačovat, co se děje u mě uvnitř. Lezlo to ze mě jak z chlupaté deky. Začala mi s tím pomáhat a pak mě to celé objasnila ze svého pohledu. Bylo jí se mnou dobře, ale nechtěla nic víc. Je prý věřící a pokud já nejsem, nemá to smysl. A tak jsem byl raněný. Příběh skončil. Ona začala posléze randit s někým jiným a já odjel k babičce na prázdniny.

Dnes je svátek zamilovaných, a proto mě i napadlo něco k tomu napsat. Každý potřebuje lásku, ale pozor zamilovanost je něco jiného. Dle psychologů je to stav mysli, kdy se nedokážeme na nic reálně soustředit, jen myslíme na svou milou (svého milého) a chceme s ním trávit všechen čas, nevnímat okolí, splynout myslí a někdy i tělem v jednu bytost. Tento stav je však pomíjivý, trvá jen průměrně dva roky. Poté se vše změní a buď zůstane láska a úcta a nebo si vlastně řekneme, proč jsem vlastně s tím druhým. Také se vám něco podobného stalo? Věřím, že ano. A takoví jsme my, lidé.

Žádné komentáře:

Okomentovat